In september 2021 werd het #kiesvoordezorg-project gelanceerd. Dit initiatief speelde in op de enorme vraag naar gekwalificeerde verpleegkundigen en zorgkundigen. Het gaf werknemers uit andere sectoren de kans om voor een tweede carrière te kiezen door hen een betaald opleidingstraject aan te bieden.

10 mensen kozen voor ons ziekenhuis als partner in hun opleidingstraject.

Stuk voor stuk brachten ze inspirerende verhalen: "Na meer dan 20 jaar als Colruyt-medewerker wil ik eindelijk mijn droom najagen om verpleegkundige te worden, want dat kon ik door omstandigheden op 18-jarige leeftijd niet" of "Nu mijn kinderen ook allemaal voor een zorgberoep kozen, wil ik diezelfde droom die ik al zo lang koester, najagen en nu is het eindelijk zover".

Bovendien kozen ze ook allemaal bewust voor ons ziekenhuis: "Hier ben je geen nummertje", "Hier heb je het gevoel dat de zorg echt dicht bij de patiënt staat", "Ik werd hier geboren en voel me hier op mijn gemak".

In de zomer van 2022 zullen deze gemotiveerde mensen verschillende afdelingen in ons ziekenhuis vervoegen in het kader van hun opleiding.